نکاتی درمورد استفاده صحیح از جاروبرقی

در راهنمای استفاده از جاروبرقی باید ها و نباید هایی جود دارد. برای استفاده صحیح و همچنین جلوگیری از خرابی زودهنگام جاروبرقی باید نکاتی را رعایت کنیم. با استفاده از اصول استفاده از جاروبرقی میتوان از جاروکردن لذت برد.

  •  تمیز نگه داشتن و تعویض به موقع پاکت(کیسه زباله) و فیلتر جاروبرقی

برای جلوگیری از داغ کردن و سوختن زود هنگام موتور جاروبرقی و همچینی افت نکردن مکش یکی از کارهای های مهم تعویض پاکت و یا  سشتشوی کیسه زباله جاروبرقی و تعویض به موقع فیلتر میباشد.

کیسه های زباله جاروبرقی به دو دسته تقسیم میشوند:1-کیسه های قابل شستشو 2- پاکت های یکبارمصرف

کیسه های زباله جاروبرقی

 

اگر جاروبرقی شما دارای کیسه قابل شستشو میباشد باید آنرا در ازای هر 2 الی 3 بار خالی کردن یکبار شستشو دهید چون ذرات گردو غبار روزنه­هایی که درون کیسه زباله قرار دارد را پر میکنند و از عبور هوا به داخل موتور جلوگیری کرده و مکش موتور کم میشود و موتور جاروبرقی داغ میکند.

اگر جاروبرقی دارای کیسه های یکبار مصرف میباشد نباید اجازه دهید کیسه بطور کامل پر شود و تا قبل از پر شدن 100 درصد پاکت آنرا عوض کرده و پاکت خال را جایگزین کنید.

فیلتر های جاروبرقی انواع مختلفی دارد از جمله: فیلتر پارچه ای، فیلتر کاغذی، میکرو فیلتر و…

فیلتر های جاروبرقی

در اکثر جاروبرقی ها یک فیلتر در داخل جاروبرقی جلو دهانه ی موتور و یک فیلتر بر روی خروجی هوای موتور قرار میگیرد.  فیلتر داخلی که جلو دهانه ی موتور و پشت کیسه زباله قرار میگیرد. باید بعد از هر 2 الی3 بار تمیز کردن کیسه و یا تعویض پاکت، تعویض گردد زیرا بعد از چندین بار استفاده گردو غباری که از روزنه های کیسه عبور کرده اند بر روی فیلتر جمع شده و مانع از عبور هوا از فیلتر میشوند و مکش جاروبرقی را کم میکند.

 

  • استفاده از فیلتر دوار

فیلتر دوار وسیله ای است که بین زانو و لوله تلسکوپی قرار میگیرد. کاربرد این فیلتر به این صورت است که گردو غبار

فیلتر دوار

و آشغال که توسط جاروبرقی جمع میشود ابتدا از داخل این فیلتر عبور میکند و آشغال و زباله درشت داخل مخزن فیلتر دوار جمع شده و فقط گردو غبار به داخل کیسه اصلی میرود .

دو دلیل اصلی استفاده از این فیلترعبارتنداز:

الف – تخلیه راحت زباله ها

ب- صرفه جویی در مصرف پاکت جاروبرقی

ج- راحت پیدا شدن اشیا با ارزش که توسط جاروبرقی جمع شده اند

 

  • مدت زمان استفاده از جاروبرقی

یکی از نکات مهم در استفاده از جاروبرقی مدیریت زمان استفاده میباشد.  موتورهای جاروبرقی با توجه به توان مکش های متفاوتی نیز دارند. هرچه موتور جاروبرقی توان بیشتری داشته باشد سرعت آرمیچر آن بیشتر است.

موتور جاروبرقی به دلیل سرعت بالایی که دارد هنگام استفاده خیلی زود داغ میکند .

هنگام استفاده از جاروبرقی باید به ازای هر 10 دقیقه استفاده 5 تا 10 دقیقه به جاروبرقی استراحت بدهیم تا حرارت موتور بالا نرود و به آرمیچرو دیگر اجزا  آسیب وارد نکند.

 

  • استفاده از لوله های استاندارد و لوازم با کیفیت

باید توجه داشته باشید لوازمی (پاکت، فیلتر، لوله و..) که برای جاروبرقی تهیه میکنید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

لوله ها و برس های مورد استفاده نباید از حد استاندار بلندتر و یا کوتاه تر باشند تا برروی مکش و قدرت موتور جاروبرقی تاثیر مخرب نگذارند. گاهی اوقات افراد برای راحتی از لوله های بسیار بلند استفاده میکنند که این کار میتواند مکش جاروبرقی را کمتر کند.

ارتفاع لوله ی جاروبرقی باید به نحوی باشد که فرد هنگام جاروکردن دچار کمر درد و یا خستگی بیش از حد نشود. توجه داشته باشید هنگارم کار با جاروبرقی لوله ها دچار گرفتگی نشده باشند.

کیسه زباله ( پاکت) و فیلتر ها باید استاندارد باشد تا هنگام جاروکردن کیسه زباله دچار پارگی نشود و فیلتر باید به گونه ای باشد که گردو غبار به راحتی از آن عبور نکند و همچنین ضخامت زیادی نداشته باشد که مکش موتور را تحت تاثیر قرار دهد.